baner nowy 2
e-Dziennik

Statystyki

Szkolna strona istnieje od 13.10.05 

Szukaj

Webmaster login

Biologia i Chemia

 Tutaj znajdują się zadania do pracy w domu dla uczniów pani Wandy Smaciarz

                             i pani Bożeny Zabrzeńskiej-Szczygieł

Dla uczniów klas starszych polecam kanał popularnonaukowy na YouTube   Uwaga! Naukowy bełkot 

 Kontakt:

 Wanda Smaciarz adres e-mail: wgocal@tlen.pl

Messenger proszę szukać Judyta Smaciarz

 

Godziny konsultacji:

Poniedziałek 8:00- 10:35

Wtorek 8:00- 9:40

Środa 10:45- 12:45

Czwartek 10:45 - 12:45


 

Uczniowie uczestniczą w lekcjach biologii i chemii zgodnie z planem zamieszczonym na stronie szkoły. 

Obecność jest sprawdzana na podstawie kontaktów w aplikacji messenger  i na podstawie wysyłanych prac.

Uczniowie o zadania podlegających ocenie będą informowani.

                                                                                                                           Wanda Smaciarz


 

31.III Biologia klasa 8a

Temat: Abiotyczne czynniki środowiska.

Proszę przeczytać wiadomości zamieszczone w podręczniku 138-143.

Czy potrafisz odpowiedzieć na następujące pytania:

1. Jakie są nieożywione i ożywione elementy ekosystemu?

2. Czy czynniki abiotyczne w środowisku ladowym i wodnym przyjmują takie same wartości?

3. W jaki sposób organizmy przystosowały się do życia w ekosystemach ubogich w wodę?

4. Jakie są powiązania między żywymi i nieożywionymi czynnikami środowiska?

upload/File/zadania%20do%20pracy%20w%20domu/Abiotyczne%20czynniki%20%C5%9Brodowiska_.pdf karty pracy

 

1.IV BIOLOGIA KLASY 7

Temat: Funkcjonowanie oka. Wady wzroku.

upload/File/zadania%20do%20pracy%20w%20domu/Funkcjonowanie%20oka.pdf karty pracy

epodreczniki.pl/a/wady-wzroku---krotkowzrocznosc-i-dalekowzrocznosc-oraz-ich-korekcja/DiyCpP8iH polecam 

 

1.IV CHEMIA KLASY 8

Temat: Glicerol - alkohol polihydroksylowy. Porównanie właściwości alkoholi.

Na lekcję proszę przygotować ćwiczenia- będziemy je wspólnie uzupełniać!!!!.

www.bing.com/videos/search

2.IV CHEMIA KLASY 7

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu: Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych.

Na lekcji będziemy pracować z zeszytem ćwiczeń.

 

 


 

 

                                Bożena Zabrzeńska-Szczygieł -adres e-mail                      bzabrzenska2020@gmail.com


     Messenger Bożena Zabrzeńska-Szczygieł-w wyjątkowych sytuacjach,proszę zadań nie wysyłać na messengera.

          

      Konsultacje-poniedziałek,wtorek,środa 9,oo-12,oo.

 

    Każdą lekcję i zadanie proszę przesyłać na maila,będą oceniane (+)za każdą odesłaną pracę.

 

   Zasady oceny pracy zdalnej; ++++bdb, +++db, ++dst, +dp, brak prac-ndst

      Oceny wpisuję do e-dziennika proszę sprawdzać część uczniów już dostała.

                                             Pozdrawiam,życzę Wam i sobie szybkiego powrotu do szkoły.

 


             25.03.20r środa

                               BIOLOGIA  KLASY  6a i 6b

                              Temat; Budowa ptaków.

       Zapisz do zeszytu notatkę:

 1.Ptaki,to zwierzęta stałocieplne,czyli temperatura ich ciała jest stała niezależnie od środowiska.

 2.Ptaki występują niemal we wszystkich strefach klimatycznych Ziemi.

 3.Najbardziej charakterystyczne cechy ptaków to;zdolność do lotu oraz ciało pokryte piórami.

 

        4.  Proszę opisać budowę zewnętrzną ptaka oraz wykonać rysunek ptaka z opisem str.122

        5.Proszę napisać jakie są rodzaje piór u ptaków

        6.Proszę narysować i opisać pióro konturowe

      Pozdrawiam wszystkich uczniów,lekcja bardzo ciekawa,życzę miłej pracy.

                                                                                           Bożena Zabrzeńska-Szczygieł

 


          31.03.20r. wtorek

       Klasy 5a i 5b

    Temat; Paprociowate,widłakowate,skrzypowe.

 

           Zapisz do zeszytu!(podręcznik str.107-110).

   1.Paprocie,widłaki i skrzypy zaliczamy do paprotników.

   2.Charakterystyczne cechy paprotników to;

    a)...............................................................................

    b)...............................................................................

   c)............................................................................

    d).............................................................................

     Uzupełnij na podstawie podręcznika str.107.

    3.Paprotniki żyją w środowisku cieniolubnym i wilgotnym,najczęściej w lasach.

    4.Do paprotników zaliczamy;

   a)paprocie np.- paprotka zwyczajna,narecznica samcza

   b)skrzypy np.-skrzyp polny

   c)widłaki np.-widłak goździsty

                                                      Zadanie

       1.Narysuj i opisz budowę paproci - podręcznik str.109.

       2.Zadanie dodatkowe - co to były rośliny karbońskie i co z nich powstało?

 

                                           Pozdrawiam wszystkich rodziców i uczniów.


                             31.03.20r. wtorek

                                 Klasa 8b

       Temat;Oddziaływania nieantagonistyczne między populacjami w biocenozach.

 

       Proszę przepisać notatkę do zeszytu !   (podręcznik str.117-121)

 1.Oddziaływania nieantagonistyczne to takie,które przynoszą korzyści jednej lub obydwom populacjom.

  2.Rodzaje oddziaływań nieantagonistycznych;

       a)Symbioza(inaczej mutualizm);

       to współżycie dwóch organizmów oparte na obustronnej korzyści i jeden bez drugiego  żyć nie potrafi ,przykłady;

                -mikoryza

                -porosty

   b)Protokooperacja(czasowa symbioza);

      jest,to współżycie dwóch organizmów oparte na obustronnej korzyści,ale jest to związek nietrwały, przykłady;

           - bawoły(żyrafy) i bąkojady

          - rak pustelnik i ukwiał

          - mrówki i mszyce

   c) Komensalizm(współbiesiadnictwo);

        współżycie dwóch organizmów, gdzie jeden czerpie korzyści, a drugiemu jest to obojętne, przykłady;

         - gniazda bocianów i wróbli

        - lwy i hieny

                                                                     Zadanie

                Opisz następujące interakcje;

            *mikoryzę

            *mszyce i mrówki

           *gniazda bocianów i wróble

       Proszę z całą odpowiedzialnością podchodzić do zdalnej pracy przez internet ponieważ będą oceny, a koniec roku jest coraz bliżej, te słowa kieruję do wszystkich, a zwłaszcza tych, którzy nie odesłali żadnej pracy.

                                                                                                        Pozdrawiam wszystkich serdecznie.


                                            1.04 20r. środa

                          Klasa  6a i 6b

      Temat; Rozmnażanie się i rozwój ptaków.

              Zapisz do zeszytu!!

    1.Cechy,którymi ptaki przystosowały się do latania;

    a)opływowy kształt ciała

    b)ciało lekkie pokryte piórami

    c)obecność skrzydeł

    d)brak zębów w dziobie

    c)kości pneumatyczne czyli wypełnione powietrzem

   2.Czynności życiowe ptaków;

   a)oddychanie-rurkowate płuca i worki powietrzne,które wentylują płuca w czasie wdechu i wydechu,

   b)rozmnażanie;

       -rozdzielnopłciowość

      -dymorfizm płciowy różnice między samcem,a samicą,samice szare,a samce kolorowe ozdobne pióra

     -owodniowce

     -jajorodność

                                          Zadanie

         1.Narysuj i opisz budowę jaja ptaka  str.127

         2.Napisz,co to są gniazdowniki i zagniazdowniki.

      Pozdrawiam wszystkich,proszę prace wysyłać na maila, adres na początku strony.

                      

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Certyfikaty

Zapraszamy na Naszego
Facebooka 
 

  

 Katalog Gwiazdor

   

    

  

 

 

Banery





 



 

 
  

 

 Administrator  mgr inż. Łukasz Sułkowski e-mail: cool_boe@interia.pl

 

CMS Tractable by Marketing Studio