baner nowy 4
e-Narzędzia

Statystyki

Szkolna strona istnieje od 13.10.05 

Szukaj

Webmaster login

Edukacja wczesnoszkolna kl 1

Język angielski - uczniowie klasy 1A i 1B

22.06.2020 - 26.06.2020

Na końcu naszej  zdalnej pracy zostały nam 3 strony do zrobienia z ostatniego unitu. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 65 i poćwiczcie pisanie, najpierw po śladzie, a potem samodzielnie. Po zrobieniu tej strony dokończcie unit 8 robiąc stronę 66 i 67. Na koniec przeglądnij unit 8 czy wszystko zrobione i wklej sobie ostatnią naklejkę.

Uwaga do zadania nr 13 ze strony 66.

Zakreśl lub pokoloruj na zielono zwierzątka, które można spotkać na farmie, a więc: pigs/ cows/ sheep/ horses/ hens - kury lub chickens - kurczaki.

Na czerwono zakreśl lub pokoloruj zwierzątka, których nie można spotkać na farmie, np. zebras/ lions/ hippos/ parrots.

Zadanie dla chętnych dzieci.... Dokończ extra adventure, a więc dodatkowe zadania, które możesz znaleźć na stronach od 71 do 86.

Na koniec.... Dziękuję Ci za wspaniałą pracę. Do zobaczenia w klasie II ! :) :) :)

 

  Uwaga! Przypominamy o oddawaniu książek i podręczników do szkolnej biblioteki.

 
Poniedziałek 22.06.2020r.
 
Temat: Wiersze Jana Brzechwy
 
Już potraficie przeczytać każdy tekst. Dziś przeczytacie wiersze znanego poety wierszy dla dzieci – Jana Brzechwy. Większość z Was zna kilka wierszy tego autora, a może nawet umie na pamięć. Spróbujecie wyrecytować jeden z nich. Co to jest recytacja? To bardzo wyraźne mówienie tekstu z odpowiednią intonacją (zmiana głosu: głośno, cicho, wolno, szybko). Będziecie zapisywać wyrazy rymujące się. Wykonywać zadania matematyczne. Zaczynajmy!!
Ed. polonistyczna
1.       Poszukaj w Internecie lub encyklopedii informacji o Janie Brzechwie.
2.       Przeczytaj tytuły wierszy tego autora. Może masz w domu książki z jego wierszami:
„Tańcowała igła z nitką”, „Kaczka Dziwaczka”, Ptasie plotki”, „Na wyspach Bergamutach”, ‘Katar”, „Opowiedział dzięcioł sowie”, „Kwoka” i inne.
Zapamiętaj! Tytuły książek, wierszy piszemy w cudzysłowiu i z dużej litery!!!!
3.       Przeczytaj wiersz „Na wyspach Bergamutach” .
Na wyspach Bergamutach
Podobno jest kot w butach,
Widziano także osła,
Którego mrówka niosła,
Jest kura smograjka
Znosząca złote jajka,
Na dębach rosną jabłka
W gronostajowych czapkach,
Jest i wieloryb stary,
Co nosi okulary,
Uczone są łososie
W pomidorowym sosie

I tresowane szczury
Na szczycie szklanej góry,
Jest słoń z trąbami dwiema
I tylko... wysp tych nie ma.
 
4.        Odpowiedz na pytania: Jaki nastrój panuje w wierszu? (wesoły, smutny, humorystyczny, przygnębiający), Jakie zwierzęta w nim występują? Co jest niezwykłego w jego treści? Gdzie się znajdują te wyspy?
5.       Poszukaj wyrazów w całym wierszu, które się rymują ( szukamy wyrazów na końcu linijki-wersu) i przepisz je do zeszytu np.:
Bergamutach-butach
osła-niosła
6.        Spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć.
Ed. matematyczna
         Przypomnij sobie odczytywanie godzin na zegarze wskazówkowym i elektronicznym.  Poćwicz dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek w zakresie 100.
         Wykonaj z ćwiczeń matematycznych zadanie 1 str.63 oraz zadania 1,2 i 3 str. 64.
 Ed. zdrowotna
         W ostatnim czasie pogoda nie zaprasza do wyjścia na świeże powietrze. Jednak nie można zbyt długo przesiadywać w domu przed komputerem i telewizją. Trzeba pamiętać o ćwiczeniach gimnastycznych.
Wykonaj 10 pajacyków, 10 przysiadów, 10 skłonów, skręty tułowia, podskoki obunóż, na prawej nodze i lewej nodze. Powodzenia!
 
Wtorek 23.06.2020 r.
 
Temat: Święto tatusiów.
 
Ed. polonistyczna
       Niedawno, bo 26 maja, obchodziliśmy święto naszych mam. Dziś mamy równie ważny dzień- Dzień Ojca. W tym dniu musimy złożyć życzenia tatusiom i podarować mu od serca laurkę wykonaną własnoręcznie. Napiszecie kilka zdań o swoim tacie. W ten sposób dowiemy się, ile o nim wiecie. Również będziecie rozwiązywać zadania tekstowe.
1.       Spróbuj opowiedzieć komuś bliskiemu wszystko co wiesz o swoim tacie. Jak ma na imię? Jak wygląda? Gdzie pracuje? W jaki sposób lubisz spędzać czas z tatą? Za co kochasz swojego tatę?
2.       W zeszycie napisz kolorowymi kredkami datę : 23 czerwca – Dzień Ojca i napisz pięknie do zeszytu odpowiedzi na powyższe pytania.
3.       Zastanów się nad życzeniami dla taty. Zapisz je na kartce i poproś kogoś dorosłego o sprawdzenie poprawności. Pamiętaj o formach grzecznościowych, które piszemy dużą literą.
Ed. matematyczna
Przypomnij sobie, z jakich elementów składa się zadanie tekstowe; treść, pytanie, rozwiązanie i odpowiedź.
W ćwiczeniach matematycznych na str.93 jest 5 zadań z treścią. Każde zaznaczono innym kolorem. Wycinaj poszczególne elementy zadań i układaj je we właściwej kolejności. Wklej je do zeszytu.
Wykonaj z ćwiczeń matematycznych zadanie 1 na str.68 oraz 1 i 2 str. 69.
Ed. społeczna
     Zagraj z tatą w warcaby. Jeśli nie znasz zasad gry, to znajdziesz je w ćwiczeniach mat-przyr. Na str.89 i 90.
 Życzymy udanej zabawy!
Ed. techniczna
Pomyśl nad wykonaniem ładnej i kolorowej laurki dla taty. Nasza propozycja: https://youtu.be/Djkbw5Wm43M     lub        https://youtu.be/GsybRwXluAw
 
  
  24.06.2020r    środa

Temat: W Świecie Szczęścia.

Dzisiaj bardzo miłe spotkanie w związku z tematem dnia. Wybierzemy się do Świata Szczęścia. Dla każdego z Was może on inaczej wyglądać. Każdy z Was na pewno w marzeniach będzie mógł się tam przenieść. A może komuś te marzenia się spełnią w czasie nadchodzących wakacji?????

Ed. Polonistyczno- społeczna

1.Pomyśl i powiedz najbliższej osobie jak wyglądałaby pierwsza  kraina  Świata Szczęścia i człowiek, który w tej krainie znajduje się.

2.W zeszycie do j. polskiego pod tematem dnia narysuj człowieka/ albo Siebie/ w krainie Świata Szczęścia oraz do narysowanego obrazka ułóż i napisz dwa zdania.

3.W drugiej krainie Świata Szczęścia zastanów i napisz w zeszycie cechy człowieka szczęśliwego w postaci zdania.  Człowiek szczęśliwy to ten, który……………………………./ Zapytamy o to w piątek na spotkaniu/.

4.W trzeciej krainie Świata Szczęścia proszę rozszyfrujcie hasła i żyjcie według nich. Powodzenia!!!!

Stop  Miłe  stop  słowa  stop sprawiają  stop  nam  stop  radość  stop

Stop  Szczęście  stop  jest  stop  w  stop  nas  stop

Stop  Szczęście  stop  leży  stop  w  stop  naszych  stop  sercach  stop

Stop  Lubimy  stop  gdy  stop  inni stop  w  stop  koło  stop  nas  stop    stop  szczęśliwi  stop

5.Wybierz dwa zdania i napisz je dużymi literami, za pomocą farb na kartce z bloku rysunkowego. Można zawiesić te pracę w domu, w miejscu widocznym, w uzgodnieniu z najbliższymi. Udanej zabawy!!!!!!

UWAGA, UCZNIOWIE, KTÓRZY KORZYSTALI Z RÓŻNYCH  ZAJĘĆ DODATKOWYCH I DLA CHĘTNYCH!!!

Na okładce z tyłu Ćwiczeń do j. polskiego jest zadanie- wycinanka. Prosimy, aby porozcinać obrazki i wyrazy. Następnie połączyć obrazek z prawidłowym wyrazem. Kartoniki po zabawie chowamy do koperty. Przechowujemy do przyszłego roku szkolnego.

Ed. Matematyczna

W krainie Świata Szczęścia można mieć czarodziejskie kufry, szkatuły i skrzynie. Wykonaj w Ćw.mat. na str.88 zad.1 i str.70 zad.1 oraz str.73 zad.3

Ed. Muzyczna

Zbliżają się wakacje a więc czas pożegnania ze szkołą. Proponujemy dla chętnych naukę piosenek o dzwonku szkolnym. Spróbujcie wyklaskać rytm i stworzyć układ taneczny dla najbliższych. Wesołej zabawy!!!! Piosenki zostaną przesłane na e-mail najbliższej osoby.

 

25.06.2020r  czwartek

Temat: Żegnaj pierwsza klaso!

Kończy się pierwsza klasa. Wiele poznaliście nowych rzeczy. Umiecie pisać wszystkie litery, układać zdania, ładnie opowiadać, uważnie słuchać, liczyć prawie do 100, niektórzy może do 50, 20. Znacie kalendarz i miesiące, posługujecie się monetami i banknotami, zegarem, linijką, może nawet wagą. Wiecie, jakie istnieją zagrożenia w świecie przyrody i jak należy się zachować. Uważamy, że nigdy o nich nie zapomnicie i będziecie rozważni.

Ed. Polonistyczna- społeczna

1.Do wakacyjnego obrazka Ćw. Polonistyczne str.76, po wykonaniu polecenia ułóż i zapisz w zeszycie w linijki pod tematem dnia 5 pytań.

2.Dla Tych, którzy nie zrobili jeszcze proponujemy Ćw. Pol.str.76 zad.2,3 i str.77 zad.4,5,6.

Ed. Matematyczna

Prosimy o kolorowanie z kodowaniem, Ćw. Mat. Str.71 zad.1 i str.86 zad.1,2,3.

Ed. Przyrodnicza

1.Proponujemy grę edukacyjną na otwartych bądź odwróconych kartach z losowaniem. W Ćw. Mat.-przyr na tylnej okładce wycinamy wszystkie kartoniki. Następnie łączymy nazwę miesiąca z obrazkiem. Po zabawie chowamy kartoniki do koperty i przechowujemy do przyszłego roku szkolnego.

2.Ćw. mat -przyr.str.76 zad.1,2,3 oraz str.77 zad.4

Wiecie jak należy zachowywać się w górach, w lesie, nad wodą, w mieście i na szlakach turystycznych. Nasza prośba! Pamiętajcie o bezpieczeństwie swoi i najbliższych, z którymi przebywacie.

I jeszcze jedna prośba związana z bezpiecznymi wakacjami!!!!!!

Nie rozmawiajcie z nieznajomymi osobami!!!! Nie otwierajcie drzwi domu nieznajomym osobom!!! Spokojnych wakacji! Dużo zdrowia dla Was i całej rodzinki!! Spotykamy się w piątek o wyznaczonej godzinie. Pozdrawiamy.

26.06.2020r   piątek

Zakończenie roku szkolnego wg harmonogramu przygotowanego przez Dyrekcję Szkoły i Księdza Proboszcza zamieszczonego na stronie szkolnej.....................WAKACJE JUŻ!!!........A POTEM KLASA DRUGA!!!!

Certyfikaty

Zapraszamy na Naszego
Facebooka 
 

  

 Katalog Gwiazdor

   

    

  

 

 

Banery





 



 

 
  

 

 Administrator  mgr inż. Łukasz Sułkowski e-mail: cool_boe@interia.pl

 

CMS Tractable by Marketing Studio