20-10-2017
e-Dziennik

Statystyki

Szkolna strona istnieje od 13.10.05 

Szukaj

Webmaster login

Edukacja wczesnoszkolna kl 1

Język angielski - uczniowie klasy 1A i 1B

30.03 - 03.04

1 LEKCJA

W tym tygodniu dokończymy rozdział 6 - DOM.

Na stronie 50 w ćwiczeniach mamy różne rodzaje domów. Zrób zadanie nr. 13

Nastepnie pięknie wykonaj zdanie nr 14. Do domku w kształcie buta dorysuj tyle drzwi i okien ile jest napisane, a potem pokoloruj cały domek.

2 LEKCJA                                                                                                                                                                     Na zakończenie rozdziału 6 zrób zadanie 15.

Jest to słuchanie, ale ty tego nie będziesz mógł zrobić więc zamiast tego znajdź i pokoloruj rzeczy napisane pod obrazkiem. Wybierz dowolny kolor.

W nagrodę za cały rozdział możesz wkleić sobie naklejki.

Aby poćwiczyć rozdział 6 wszystkie chętne dzieci mogą zalogować się na platformie quizlet i zrobić serię ciekawych ćwiczeń.

Link poniżej:

quizlet.com/join/SQMekUpFR

 

23.03 - 27.03

W tym tygodniu proponuję uczniom ćwiczenie angielskich słowek zamieszczonych na stronie gov.pl

zdobywcywiedzy.pl/platforma/kursy/469/nauka-angielskiego-online

oraz

www.squla.pl/jezyk-angielski#klasa-1

Wybieramy sobie tematykę słówek i w formie zabawy ćwiczymy, ale też poznajemy nowe słówka.

Nie trzeba się logowac ani wykupywać dostęp, można uruchomić ćwiczenie w formie demonstracyjnej.

19.03. 2020

Drodzy pierwszoklasiści. W ramach samodzielnej pracy bardzo proszę abyście powtarzali sobie słówka, które znajdziecie w słowniczku w ćwiczeniach. Pracując ze słowniczkiem, przy pomocy mamy, taty lub rodzeństwa możecie też robić kolejne rozdziały :) Pozdrawiam

 

 

 
KLASA 1A ŚRODA, 25.03.2020r.
TEMAT: SPOTKANIE Z NATALKĄ.
Ed. plonistyczna
1.Czytamy sylaby i tekst prosty -Podr. polonist. str.22
2.Odpowiadamy ustnie na pytania pod tekstem. Dla chętnych na ,,szóstkę'' można czytać tekst trudniejszy str.23.
3.Opowiedz osobie starszej jak spędzasz wolny czas?
4.Uzupełniamy Ćw. polonist. str.22 zad.1 i 2, kolorujemy buzię na dole strony oraz w Kaligrafii str.51 zad 4 i 5.
Ed.techniczna
Spróbuj wykonać z papieru zegar z ruchomymi wskazówka/ niebieska dłuższa, czerwona krótsza, zakrętka od butelki, pinezka./
Ed. matematyczna
Ćwiczenia z zegarem
1.Wymyślamy przykłady na zmianę z osobą starszą- pełne godziny. Dodatkowo Podr. mat. str.25 zad.1,2,3,4.
2.Ćw. matem. str.23 zad.1 i 2.
3.Przypomnij sobie i powiedz w kolejności miesiące roku i określ porę roku np. kwiecień to wiosna itd.
 
INFORMACJA!!! BĘDĄ OCENY!!1
Prosimy na bieżąco pracować w domu, ponieważ edukacje z poprzednich dni czyli do 24.03.2020 będą usunięte dnia  25.03. 2020r. Z wyrazami szacunku wychowawcy kl. 1a i 1b. Pozdrawiamy uczniów i rodziców.
Dla zainteresowanej osoby!!!! ĆWICZENIA NA ZAJ. REWAL.
1.Wycinamy ok 20 kółek/średnica ok.3cm/,składamy na pół ok. 12 kółek / i układamy z nich kwiatka i przyklejamy na połowie kartki A4. Na drugiej połowie wykonujemy ćwiczenie wg własnego pomysłu np. z kwadratów
2.Zabawa ruchowa
3.Układamy obrazek z kolorowych patyczków.
 
Uwaga Uczniowie klasy 1b!!!
   Od dziś będziecie otrzymywać oceny za naukę! Starajcie się, tak jak do tej pory, systematycznie i solidnie wykonywać zadania. Słuchajcie uważnie Rodziców! Dbajcie o zdrowie swoje i bliskich. Pamiętajcie o nauce, ale również o zabawie, grach. Bardzo proszę o przysyłanie na mojego maila zdjęć Waszych prac, zadań: magorzata45@gmail.com. Z rodzicami pozostaję w stałym kontakcie. Będę informować o terminie wysłania konkretnej pracy!  Życzę wszystkim zdrowia i miłej nauki! Pozdrawiam Was i Wasze rodziny.  
 wych. M.Kielusiak
 
 Klasa 1b – Środa 25.03.2020r.
Temat dnia: Zabawy z puzzlami
Ed. polonistyczna
1.       Co lubisz robić w wolnym czasie? – wypowiedzi dzieci nt. swoich ulubionych czynności, zabaw. Układanie puzzli jako jeden ze sposobów spędzania wolnego czasu.
2.       Wyszukujemy w otoczeniu wyrazów, w których nazwach są głoski ń.
3.       Wyrazy : słoń i słońce dzielimy na głoski i sylaby. Wyjaśniamy, że ń to spółgłoska miękka
( kolor niebieski).
4.       Czytamy sylaby i tekst prosty z podręcznika pol. str.28 , odpowiadamy na pytania do tekstu sprawdzając zrozumienie treści. Dzieci wyszukują właściwe fragmenty i czytają je na głos.
5.       Chętni uczniowie mogą przeczytać wierszyki o zwierzętach na str. 29.
6.       Ćwiczymy pisanie litery ń. Wykonanie zadań 1 i 2 z ćwiczeń pol.-społ. str. 28.
7.       Dla chętnych: narysuj na kartce rysunek np. słonia lub innego zwierzątka i potnij go na kilka lub kilkanaście części. Następnie spróbuj go złożyć. To będą Twoje puzzle.
Ed. matematyczna
Przypomnienie! Pieniądze to monety i banknoty. Monety to pieniądze metalowe, a banknoty to pieniądze papierowe.
  1.   Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 20 z wykorzystaniem pieniędzy .
Podręcznik mat. – przyr. str.29 zadanie 1 i 2 ( ustnie).
           2. Uzupełnianie zadań 1 i 2 z ćwiczeń mat-przyr. ze str. 25. Proszę o samodzielne i dokładne       wykonanie zadania 3 ( jeśli trzeba można użyć liczmanów).
Ed. muzyczna   
1.       Słuchamy i uczymy się piosenki „ Wiosenne porządki” YouTube.
2.       Poznajemy flet jego budowę i brzmienie. Poszukajcie z kimś dorosłym w Internecie utworów na flet.
 
 KLASA 1a  CZWARTEK 26.03.2020r
 
TEMAT: JAK NATALKA SPĘDZA WOLNY CZAS? ĆWICZYMY MÓWIENIE I PISANIE.
 
Ed.polonistyczno-społeczna
1.Poproś osobę starszą, aby głośno przeczytała tekst z Podr. str.23
2.Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
3.Przypomnij sobie jak Ty pomagałeś/aś/ przy robieniu sałatki i opowiedz komuś starszemu.
4.Uzupełnij Ćw. polon.str.23 zad.1 i 2.
5.Zrób sobie przerwę i uzupełnij Kaligrafię str. 51 zad.6.
 
Ed.plastyczna
Osoba starsza na kartce A4/blok rys.,xero/ rysuje kontur dowolnego warzywa i ulubionego Twojego owocu. Dziecko za pomocą wydzieranki wypełnia kontury papierem kolorowym lub innym. Do poniedziałku oczekuje na zdjęcia.
 
Ed. matematyczna
1.W zeszycie do matematyki przyklejamy nalepki 17 i 18. Następnie całą linię piszemy 17 i 18.
2.Porównujemy liczby wpisując znaki:<,>.=. Ćwiczenie piszemy w zeszycie
16......16, 17......18, 18.....18, 4.....3, 7....6, 16.....11, 8......5, 7.....17.
3.Uzupełnij Ćw. mat. str 21 zad. 1 i2 oraz buzia.
4.W dalszym ciągu ćwiczymy dodawanie i odejmowanie do 17, bez przekroczenia progu dziesiątkowego czyli np.
4+5=, 12+4=, 6+3=, 11+5= itp.
 
Klasa 1b - czwartek 26.03.2020r.
Temat: Czytamy i piszemy.
Ed. polonistyczna
1.       Utrwalamy spółgłoski miękkie: ś, ź, ć, ń, si, ci, ni, zi. Ćwiczenia pol.-społ. str. 29 zad.1 i 2.
Kaligrafia str. 54 ćw. 1,2 i 3. Dla chętnych ćw.4 str. 55.
2.       W zeszycie w linie narysuj słońce, obok - klocki głosek i sylab w tym wyrazie. Napisz całą linijkę literki ń. Pod spodem zapisz wyrazy: leń, słoń, toń, woń, słońce i zdanie : Słońce mocno świeci.
3.       Ćwiczymy czytanie tekstów z ć i ń.
Ed. informatyczna
Temat: Aerograf w programie PAINT.
1.       Uruchom program PAINT.
2.       Narysuj wiosenny kwiat i słońce. Pokoloruj go. Użyj znanych Ci narzędzi. Wśród nich znajduje się Aerograf (naciśnij ikonę pędzla ). Jest to narzędzie do wypełniania kolorem. Spróbuj go wykorzystać.
3.       Spróbuj podpisać obrazek używając narzędzia; Tekst.
4.       Zapisz swoją pracę w folderze.
Ed. zdrowotna
Ćwiczenia z nietypowym przedmiotem gazetą i butelką plastikową. Wymyśl ciekawe ćwiczenia z ich wykorzystaniem np. podskoki z gazetą między stopami, kolanami, przysiady z gazetą na głowie, zgniatanie gazety w kulkę i rzucanie do celu.
 

 KLASA 1a  PIĄTEK  27.03.2020r
 
TEMAT: CIEKAWSCY NA START
 
Ed. przyrodnicza
1. Obserwujemy przyrodę koło domu. Widzimy oznaki wiosny. Osobie starszej opowiadamy co zaobserwowaliśmy.
Zapamiętujemy to!!!!
2.Nazwij kwiaty, które widzisz w Ćw. mat.- przyrod. str.22 zad.1
3.Wyklej z plasteliny jeden z nich rozmazując paluszkiem.
 
Ed. matematyczna
1.Uzupełnij Ćw. mat.str. 20 zad. 5 i str. 22 zad.1/całe/
2.Przepisz zad.7 z Ćw. mat.str.20 do zeszytu.
3.W dodatkowym zeszycie można zrobić podobne przykłady. PAMIĘTAMY O SZLACZKACH!!!!
 
Ed. polonistyczna
1.Z osobą starszą przeczytajcie i pooglądajcie informacje, Podr. polon. str. 24-25.
2.Odpowiedz na pytania Podr. str. 24 zad.1, str. 25 zad.2 i 3.
3.Jeśli w domu masz książki, albumy o zwierzętach egzotycznych lub innych pooglądaj je.
4.Uzupełnij Ćw. pol.str. 24-25 zad.1.
ĆWICZENIE SPRAWDZAJĄCE
Przepisz do zeszytu z Kaligrafii str. 51 zad.6 zdania i ułóż do nich pytania i również napisz w zeszycie.
PAMIĘTAJ, ABY UŻYWAĆ WYRAZÓW ZE ZNANYMI LITERAMI! Proszę o przesłanie zdjęcia tego zadania.
 
Ed. zdrowotna
Ruch na świeżym powietrzu koło domu. Bieg między ustawionymi przeszkodami. Kozłowanie piłką między
przeszkodami./Na twardym podłożu/
PAMIĘTAJCIE O PRZERWACH W TRAKCIE NAUKI! POZDRAWIAM WYCH. KATARZYNA CHRYC
 
Klasa 1b – piątek 27.03.2020r.
Temat: Zabawy z literami.
Ed. polonistyczna
1.       Układamy różne wyrazy z podanych liter i zapisujemy je starannie do zeszytu: ź, ń, ś, ć, i, l, k, e, o, a, s, ł, w, ni, ci, si, zi.  Zwracamy uwagę na łączenie liter w wyrazach. Wyrazy oddzielamy od siebie przecinkami. Ułóżcie ich jak najwięcej - to zadanie będzie ocenione!!!  Postarajcie się!
2.       Kaligrafia - wykonujemy ćw. 6 ze str.53.
Ed. plastyczna
„ Bocian w gnieździe”- praca plastyczna wybraną techniką wg. swojego projektu.
Ed. matematyczna
1.       Przygotuj linijkę. Rysujemy linie i mierzymy ich długość. Podręcznik do ed. mat. str. 29 zad. 3 (ustnie)
 i  zad.4 do zeszytu.
2.       Samodzielnie wykonujemy zadania 1,2 i 3 z ćwiczeń matematycznych str. 26.
Uwaga!! Te zadania będą oceniane. Bądźcie dokładni i staranni! Powodzenia !
3.       Ćwiczcie rachunek pamięciowy w zakresie 20. Zadanie 2 str. 27.
 
Pozdrawiam Was wszystkich!!! Wasza wychowawczyni M. Kielusiak 
 
KLASA 1a-poniedziałek 30.03.2020r
Temat: Zwierzęta wokół nas
Ed.przyrodnicza
1.Obserwujemy w dalszym ciągu przyrodę. Wsłuchujemy się w śpiew ptaków, jeśli mamy okazję!!!
2.Oglądamy ptaki i ich gniazda- Podr. przyr-mat.str.26-27/poczta elektr./ Można oglądać ptaki i ich gniazda w innych książkach lub odszukać w internecie /jaskółka, bocian, skowronek, szpak, kukułka, słowik/
3.Zapamiętujemy słowa-nazwy ptaków i znaczenie słowa ornitolog-badacz życia i zwyczajów ptaków.
4. Uczymy się opowiadać co dzieje się w ptasich gniazdach na wiosnę? Na podstawie podr. mat-przyr. str. 27.
Ed.matematyczna
1. Poznajemy zapis cyfrowy liczb 19 i 20. Uzupełniamy Ćw. mat.str.24 zad.1.
2. Ćwiczenia z liczmanami, patyczkami. Układamy 18 i dokładamy 1 to ile? 18 i 2 to ile? 10 i 9 to ile? 10 i 10 to ile?
    Mamy 20 zabieramy 1 ile zostaje? Mamy 20 zabieramy 2 ile zostaje? Mamy 19 zabieramy 1 ile zostaje? itp.
3.Uzupełniamy Ćw. mat.str.24 zad.2,3,4,5/ w zeszycie/
Ed.polonistyczna
1.Wyklaszcz sylaby w wyrazach: ćma, liść, stać, myć co zauważyłeś/-aś/, wyrazy jednosylabowe.
2.Pomyśl i sprawdz, czy ,,ć'' jest samogłoską czy spółgłoską?
3.Przeczytaj w podręczniku str. 26 sylaby, krótkie wyrazy i prosty tekst.
4.Odpowiedz na pytania pod tekstem.
5.Zakreśl ołówkiem wyrazy z ,,ć''.
6.Uzupełnij Kaligrafię str.52 zad.1,2,3 oraz 5.
7.Uzupełnij Ćw.pol.str. 26 zad.1 i 2 tylko 2 linijki.
Pamiętajcie o staranności i dokładności w pisaniu!!! POZDRAWIAM- WYCH. K.CHRYC
 
Klasa 1b - Poniedziałek 30.03 2020r.
Temat: Piszemy i liczymy.
Ed. polonistyczna
1.      Znamy już spółgłoski miękkie: ś, ć, ź, ń oraz si, ci, zi, ni. Dziś poznacie zasadę, według której zapisujemy je w wyrazach.
                   
                    Spółgłoski miękkie ś, ć, ź, ń piszemy przed spółgłoską.
                    Na przykład: ślimak, ćma, źrebak, bańka.
 
                   Również spółgłoski miękkie ś, ć, ź, ń piszemy na końcu wyrazów. Przykład: liść, łoś, koń, paź.
 
                   Spółgłoski miękkie si, ci, zi, ni piszemy przed samogłoską.
                    Przykład : siostra, ciasto, niebo, ziemia.
2.      Przepisz wyrazy do zeszytu. Wpisz w miejsce kropek spółgłoskę miękką ś lub si.
 
        Ka…ka – Ka…a
        A…ka – A…a
        Ja… -  Ja…ek
        Sta… - Sta…ek
 
3.      Otwórzcie podręcznik na str. 26 i 28. Wyszukajcie w tekstach wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Podkreślcie je i starannie przepiszcie do zeszytu ( po 7 wyrazów z każdej strony). Zaznaczcie kolorem niebieskim spółgłoski miękkie.
4.      Regularnie ćwicz czytanie poznanych tekstów!!!!
 
Ed. matematyczna
1.      Poćwicz pamięciowe liczenie: ćwiczenia matematyczne str.27 zad.1.
2.      Wykonaj zad.1 i 2 str.79 z ćw. matem. Dla chętnych zad.3 str.79.
 
Ed. społeczna
Zagraj z kimś z rodziny w ulubioną grę planszową!!
Miłej pracy!
 
 
Klasa 1b – Wtorek 31.03.2020r.
 
Ed. polonistyczna
     Temat: Plan zajęć
1.       Co lubię robić w wolnym czasie? Praca z podręcznikiem do ed. polonistycznej str. 30 i 31. Poznanie nowych bohaterów Bartka i Rafała. Czytanie z chmurki wypowiedzi chłopców i odpowiadanie na pytania do tekstu: Jak chłopcy spędzają wolny czas i jak go zaplanowali?
2.       Wykonaj ustnie zadanie 1,2 i 3 str. 30. Zauważ jakim chłopcem jest Bartek. Co możesz o nim powiedzieć?
3.       Przyjrzyj się planowi zajęć chłopców zadanie 4 i 5 str.31. Co robi każdy z nich osobno, a co robią razem?
4.       Wykonaj zad. 1 i 2( po śladzie) str. 30 z ćwiczeń polonistycznych. Dla chętnych zadanie 2 z kropką str. 30.
A teraz wykonaj krótką gimnastykę: 10 pajacyków, 10 przysiadów, krążenie ramion, bieg w miejscu.
 
Ed. matematyczna
1.       Dopełniamy do 20 i zapisujemy działania do zeszytu.
- Połóż przed sobą 11 patyczków dołóż tyle, aby było 20. Zapisujemy działanie 11+9=20
Tak samo postępujemy kolejno: ile trzeba dołożyć do 12 patyczków, aby było 20? Za każdym razem sprawdzamy poprawność wykonanych działań. Można zilustrować wybrane działanie w zeszycie rysując kuleczki, patyczki lub inne proste kształty.
 12+_=20                                      18+_=20                             19+_=20
 13+_=20                                      15+_=20                            20+_=20
14+ _=20                                     17+_=20                              16+_=20
Brakujące liczby wpiszcie na kolorowo. 
Proszę o przesłanie do mnie zdjęcia tej pracy!!! 
2.       Ćwiczenia matematyczne zadanie 1 str. 29
Ed. zdrowotna
Gry i zabawy z piłką. Podrzucanie piłki nad głową z jednoczesnym klaskaniem. Kopanie piłki do celu. Porozmawiaj z kimś starszym o znanych drużynach piłkarskich Europy lub świata.
 
 
KLASA 1a wtorek 31.03.2020r
    Temat: W świecie zwierząt.
Ed.plastyczno-techniczna
     Wykonaj sylwetkę bociana w dowolnej technice np.wydzieranka, wycinanka, robiąc kuleczki z bibuły i wyklejając kontur ptaka, z wykorzystaniem rolki papieru toaletowego lub wg własnego pomysłu albo z internetu. Czekam na zdjęcia do piątku 03.04.2020r. przesłane na e-maila nauczyciela.
Ed.polonistyczna
     1.Poproś osobę starszą o przeczytanie wierszy Jana Brzechwy, Podr. pol.str.27 i 29 o zwierzętach.
     2.Wybierz jeden z nich i naucz się na pamięć.
     3.Narysuj w zeszycie w linie wybrane zwierzątko z wiersza.
     4.Uzupełnij Ćw. pol.str.26 zad.2 i str.27 zad.1 i2.
ZRÓB SOBIE PRZERWĘ WYKONAJ KILKA PODSKOKÓW, KILKA PRZYSIADÓW, SKŁONÓW, ZAŚPIEWAJ ŚPIEWANKĘ-,,GŁOWA,  RAMIONA,  KOLANA, PIĘTY....... W RÓŻNYM TEMPIE /RAZ WOLNO RAZ SZYBCIEJ NA ZMIANĘ. NAPIJ SIĘ WODY, HERBATY CZY SOKU!!!!
     5.Przepisz do zeszytu zdania z Ćw.pol.str.27 i jak dasz radę ułóż pytania .Proszę o wysłanie tego zadania na e-maila.
Ed.matematyczna
     1.Ćwiczenie piszemy w zeszycie w kratkę. Rozmień pieniądze:
        11zł=10zł+1zł=5zł+5zł+1zł i inne KTO POTRAFI MOŻNA WIĘCEJ PRZYKŁADÓW.
        13zł=....,18zł=....,19zł=.....,20zł=....To zadanie na zdjęciu wysyłamy do oceny na e-maila nauczyciela.
      2.Przeczytaj, pomyśl Podr.mat.str.28 zad.1,2,3.
      3.W zeszycie napisz i wyślij do oceny na e-maila nauczyciela zad.1 i 2 str.29 z Podr. mat.
      4.Uzupełnij Ćw.mat.str.25 zad.1i2.
PROSZĘ SYSTEMATYCZNIE PRACOWAĆ PAMIĘTAJĄC O PRZERWACH!!!! POWODZENIA, POZDRAWIAM WAS I WASZYCH BLISKICH- WYCH. KATARZYNA CHRYC.
 
 KLASA 1a środa 01.04.2020r
       Temat: Rośliny wokół nas.
Ed.muzyczna
   1.Powiedz rytmicznie wyliczankę: Siała baba mak, nie wiedziała jak.
                                                               A dziad wiedział, nie powiedział.
                                                               A to było tak.
   2.Powtarzaj tą rymowankę szybciej później wolniej. Pomyśl, co zauważasz?
   3.To samo ćwiczenie wykonaj z równoczesnym wyklaskiwaniem rytmu.
   4.Odszukaj w internecie wiadomości o gitarze, a na You Tubie posłuchaj brzmienia gitary.
   5.Narysuj na kartce z bloku rysunkowego gitarę tak jak potrafisz.
Ed.matematyczna
   1.Przypomnij sobie jak posługujemy się linijką, na co zwracamy uwagę.
   2.Zmierz ile centymetrów mają niektóre przedmioty koło Ciebie np.zeszyt, ołówek, kredkę.
   3.Wykonaj Ćw.mat.str. 26 zad.1,2,3 i str. 27 zad.1 i 2.
Ed.polonistyczna
   1.Odszukaj w internecie albo w książkach przyrodniczych wygląd kwiatów: pierwiosnek, krokus, zawilec, tulipan.
   2.Opisz ustnie wygląd kwiatów, zwróć uwagę na kolory, wygląd listków.
   3.Napisz i uzupełnij zdania oraz ułóż pytania do tych zdań w zeszycie. Proszę o zdjęcie i przesłanie na e-maila.
Pierwiosnek rośnie na.............../łąka/
Co.........................................................?
Krokus ma delikatne................../płatek/
Co.........................................................?
Natalka znalazła zawilca koło............./las/
Co..........................................................?
Mam tulipana w........................../wazon/
Co.......................................................?
Życzę wytrwałości. Pozdrawiam Was i Waszych bliskich- wych. K.Chryc
 
Zadanie dla zainteresowanej osoby- zaj. rew.,czas wykonania: tydzień.
Poszukaj w domu niepotrzebnych, kolorowych ilustracji, obrazków, widokówek ok.3. Porozcinaj je i następnie ułóż jak puzzle.Ćwiczenie powtórz kilka razy....coraz szybciej. Następnie przyklej na kartce z bloku. Życzę udanej zabawy. Pozdrawiam.K.Chryc.
 
 
  Klasa 1b - Środa 1.04.2020r.
Temat: Dalekie podróże.
Teraz przygotuj na zajęcia sznurek, sznurówkę lub tasiemkę.
Ed. polonistyczna
1.       Budowanie ustnej wypowiedzi na temat: w jakich miastach byłeś/byłaś w Polsce? Co wiesz o tym mieście? Znasz jego zabytki lub ciekawe miejsca?
Dokończ zdania ustnie:
- Podróże są…….
-Warto podróżować, ponieważ……..
- Podróże pozwalają nam…….
2.       Przeczytaj uważnie tekst o Rafale i Bartku w podręczniku na str. 32. Sprawdź czy zrozumiałeś wszystko i odpowiedz na pytania pod nim. Przepisz do zeszytu zdanie, w którym jest mowa o tym, co się znajduje w albumie. Pisz uważnie i starannie. A teraz przeczytaj z dorosłym lub samodzielnie tekst ze str.33. Powiedz, o jakim mieście ciocia opowiedziała chłopcom i jakie zdjęcia miała w albumie.
3.       Poznajemy literki B, b i R, r. Popatrzcie na nie i wskażcie różnice i podobieństwa między nimi. Ćwiczenia polonistyczne zadanie 1 i 2 (bez kropki) str.31.
Spróbujcie ułożyć te literki ze sznurka lub tasiemki.
4.       Wyszukajcie w tekście wyrazów z literą b i B.
5.       Wykonajcie z ćwiczeń polonistycznych zadanie 1 i 2 ze str.32.
Wykonaj gimnastykę: podskoki na prawej i lewej nodze, obunóż, bieg w miejscu, pajacyki.
Ed. przyrodnicza
Wiejskie gospodarstwo. Obejrzyj ilustrację w podręczniku do ed. matematycznej na str. 30. Wykonaj ustnie zadanie 1. Następnie porównaj zwierzęta w zadaniu 2 str. 31. Cechy ptaków i ssaków. Uzupełnij w ćwiczeniach matematycznych zadanie 1 i 2 str. 28.
Dla chętnych!!!! Narysuj na kartce dowolnego ptaka lub ssaka. Dowiedz się o nim jak najwięcej wykorzystując różne dostępne źródła informacji.
Ed. informatyczna
Temat : Wiosenna łąka w programie Paint. Narysuj wiosenną łąkę w programie Paint. Wykorzystaj poznane narzędzia. Podpisz obrazek wykorzystując pole tekstu. Zapisz obrazek w swoim folderze.
Pamiętaj o prawidłowej postawie przy komputerze, właściwej odległości od ekranu!
 Powodzenia!! Prześlijcie mi zdjęcie Waszej łąki!!!      
 
KLASA 1a  czwartek 02.04.2020r
Temat: Zwierzęta bohaterami wierszy i zagadek.
Ed.polonistyczna
1. Z osobą dorosłą przeczytajcie wiersze Jana Brzechwy o zwierzętach. Podr str.29.
2.Wymyśl dla bliskiej osoby zagadki, których rozwiązaniem będą wyrazy nazwy zwierząt np. słoń, koń i inne.
3. Powiedz co słyszysz na końcu wyrazów- koń, słoń. Jak myślisz czym jest ,,ń''/spółgłoska czy samogłoska/? Jak to sprawdzamy?
4.Poszukaj w tekście Podr str. 28 wyrazów z ,,ń''. Czytamy je w wolnym tempie.
ROBIMY SOBIE PRZERWĘ, SKACZEMY NA SKAKANCE, PODRZUCAMY PIŁKĘ STOJĄC W MIEJSCU, A POTEM IDĄC WOLNYM KROKIEM.
5.Uzupełnij Kaligrafię str.54 zad.1,2,3.
6.Uzupełnij Ćw.pol.str.28 zad.1 i 2.
7.Ćwiczymy czytanie tekstu prostego z literką ,,ń'' i odpowiadamy na pytania pod tekstem.
Ed.zdrowotna
Skaczemy na skakance obunóż.. Kładziemy skakankę w linii prostej i przeskakujemy obunóż w przód i w tył.Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. 
Ed.matematyczna
1.Do zeszytu z matematyki wklej naklejki z 19 i 20. Napisz całą linię 19 i 20.
2.Napisz w ciągu rosnącym liczby parzyste do 20
0,2,4,6..............................................20.Co zauważasz?/+2/
3.Napisz w ciągu rosnącym liczby nieparzyste mniejsze od 20.
1,3,5,7.........................................? Co zauważasz?/+2/
4.Kto da radę może napisać łańcuszek: 0+2=2+2=4+2=6+2=8+2=10........do 20. Oraz 1+2=3+2=5+2=.......?
5.Szlaczek.......ostatni!!!!! Od następnego dnia stosujemy zapis ,,Lekcja'' bez numerów.                                   
                                                              
 
Klasa 1b – Czwartek 2.04.2020r.
Temat: Uczymy się poprzez zabawę.
Ed. polonistyczna
1.       Poznanie litery r, R na podstawie wyrazów Rafał i rower. Wypowiedzi dzieci na temat  środków transportu np. samochód, samolot, motor, pociąg, rower.
·         Którym z nich lubisz się poruszać? Dlaczego?
·         Który z nich jest najszybszy, a który najwolniejszy?
·         W którym z nich to Wy jesteście kierowcami?
2.       Dzielenie wyrazu rower na głoski i sylaby. Wskazywanie miejsca głoski r w tym wyrazie.  Tak samo postępujemy z wyrazem Rafał. Ustalamy, że głoska r to spółgłoska i zaznaczamy ją na kolor niebieski. Wyszukujemy w swoim otoczeniu nazw przedmiotów z głoską r na początku, w środku lub na końcu.
3.       Czytanie sylab z nową literką oraz tekstu na str. 34 ( podręcznik).
·         Co to jest oceanarium? Wskazywanie miejsca litery r w tym wyrazie.
·         Szukanie odpowiedzi na pytanie: na czym polegał żart w rozmowie wujka i Rafała?
·         Czytanie tekstu z podziałem na role.
4.       Zadanie ustnie 3 str. 35 (podręcznika).
·         Dla chętnych: przepisz pięknie z tego tekstu jak najwięcej wyrazów z literą r.( do przesłania na ocenę)
5.       Wykonaj  z ćwiczeń polonistycznych zadania ze str. 33. ( do przesłania na ocenę)
Zabawa ruchowa " Jedzie rowerek na spacerek". 
Ed. matematyczna
1.       Ważenie i szacowanie. Waga – kilogram jako jednostka wagi. Podręcznik do edukacji matematycznej str. 32 i 33. Rodzaje wag: szalkowa, elektroniczna, łazienkowa i lekarska.
2.       Należy zwrócić uwagę na wartości odważników: 10kg, 5kg, 2kg i 1kg.
          1 kilogram=1kg
Wyszukiwanie w kuchni produktów, które ważą 1kg (mąka, cukier, kasza, ryż lub kawa).
Sprawdzanie przez dziecko, jak ciężki jest kilogram.
3.       Ćwiczenia matematyczne str. 30 zadanie 1 i 2.
Ćwiczenia ruchowe: naśladowanie wagi- skłony boczne, krążenie ramion, bieg w miejscu, pajacyki.
Ed. plastyczna
Wykonaj zwierzątko hodowlane z plasteliny lub masy solnej - praca przestrzenna.
 
 
                                                           
Certyfikaty

Zapraszamy na Naszego
Facebooka 
 

  

 Katalog Gwiazdor

   

    

  

 

 

Banery





 



 

 
  

 

 Administrator  mgr inż. Łukasz Sułkowski e-mail: cool_boe@interia.pl