20-10-2017
e-Dziennik

Statystyki

Szkolna strona istnieje od 13.10.05 

Szukaj

Webmaster login

Edukacja wczesnoszkolna kl 2

 CZWARTEK 2 IV 2020r.

JĘZYK POLSKI
Opisujemy swojego przyjaciela

Ćwiczenia polonistyczno - społeczne. Strona 68 zadanie 1.

Przypominam o codziennym czytaniu. W najbliższym czasie będę do was dzwonić i będziecie ostatnie czytanki czytać na ocenę.

MATEMATYKA

1. Zapisujemy w zeszycie

45 -15 =        84 -24 =
75 -45 =        67 -27 =
96 -46 =        45 -30 =
67 -40 =        96 -50 =
75 -30 =        84 -60 =
80 -24 =        80 -56 =

2. Rozwiąż zadania 1, 2, 3 ze strony 39 w ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych.

 EDUKACJA PLASTYCZNA

Postaci w strojach góralskich na tle pięknych polskich gór

Możecie sobie zrobić prace dowolną techniką plastyczną. Sugerowałabym, aby była to wycinanka, ale może być ona zrobiona kredkami, farbami albo możecie zastosować kolaż.
Znając wasze zdolności, jestem pewna,że prace będą piękne jak zawsze.


 

 

ŚRODA 1 IV 2020r.
 JĘZYK POLSKI
Opisujemy postaci

1. Proszę przeczytać fragment opowiadania " Asy z naszej klasy ", a następnie odpowiedzieć ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem na stronie 35.
2. Przez najbliższe 2 dni będziemy zajmować się opisem postaci.
   Zwróćcie uwagę, że jeżeli kogoś opisujemy to posługujemy się przymiotnikami zadając pytanie jaki?, jakie?, jaka? 
np. Jaka koszulka? - ładna, kolorowa, niebieska, mała duża
    Jakie buty ? - sportowe, odświętne, czarne, wizytowe
3. Licząc na waszą spostrzegawczość mam nadzieję,że prawidłowo zrobicie zadania ze strony 66 i 67.

 MATEMATYKA

1. Karol chce rozłożyć 12 bułek na dwóch talerzach tak, aby na każdym było ich tyle samo.
Po ile bułek będzie na każdym talerzu?
Obliczenie
Sprawdzenie
Odpowiedź
Jak jeszcze inaczej Karol mógłby rozłożyć te bułki, aby na każdym talerzu było ich tyle samo?
ilu będzie potrzebował talerzy?

2. Proszę zrobić zadania1, 2, 3,  ze strony 39 ( podręcznik mat. -  przyr.).
80 - 56 = 80 - 50 - 6 = 30 - 6 = 24
Rozpisując w ten sposób będzie łatwiej.

Edukacja informatyczna

W programie point pokoloruj pisankę

Edukacja wf
Wykonujemy proponowane wcześniej przeze mnie ćwiczenia. Jeżeli macie warunki w mieszkaniu
to zróbcie 5 skoków zajęczych i sprawdźcie ich długość przy pomocy metra.

..........................................................................................................................

WTOREK 31 III 2020r.

JĘZYK POLSKI
 JAK NA CO DZIEŃ DBAĆ O HONOR?

1. Przeczytaj jeszcze raz opowiadanie "Pesteczka" a następnie ułóż wydarzenia w kolejności zgodnej z tekstem ( ćwiczenia polonistyczno - społeczne, strona 64 ).
2. Ludzie robią czasem rzeczy,do których niechętnie się przyznają. Trzeba odwagi, aby powiedzieć, jak było naprawdę.Trzeba umieć zachować się honorowo i przyznać się do błędu.
Czy zdarzyło wam się kiedykolwiek przyznać do czegoś, co zrobiłyście i nie było to dla was łatwe? .....Zastanówcie się nad tym.
3. Honor i bohaterstwo - zastanówcie się, co znaczą dla was te słowa.
 Zapisz w zeszycie tekst uzupełniając go. Literę h proszę napisać na kolorowo.
Jarek zachował się jak prawdziwy .......... .
Wykazał się .......... .
Kasia przyznała się do winy, więc zachowała się jak.......... .
Kiedy idę do dentysty, zachowuję się jak prawdziwy ....... .
4. Przeczytaj wyrazy z kolorowej ramki w ćwiczeniach na stronie 65 a następnie wpisz je do zeszytu, zaznaczając literkę h kolorem.
Postaraj się zapamiętać pisownię tych wyrazów.
5. Wykonaj ćwiczenia 2, 3 ze strony 65.

MATEMATYKA
 1. Mama kupiła 36 cukierków. Dała je po równo czwórce dzieci.
Po ile cukierków dostały dzieci?
Obliczenie:
Sprawdzenie:
Odpowiedź:
 2. Kasia zerwała w ogródku 32 tulipany. Zrobiła z nich 4 bukiety'
Po ile kwiatów było w każdym bukiecie?
Obliczenie:
Sprawdzenie:
Odpowiedź:
3. Rozwiąż zadania 1, 2, 3 ze strony 38 w ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych.
 
EDUKACJA TECHNICZNA
Ozdób styropianowe jajeczko najlepiej cekinami. Może być też inna technika.
Fotografię swojej pracy proszę przesłać na mojego e-maila.
Niektóre prace można już zobaczyć na szkolnej stronie.

EDUKACJA WF
Proszę skorzystać ze szkolnej strony wf.

W dalszym ciągu czekam na filmiki z choreografią " Lenia".
Tymek otrzymał za swój występ 2 szóstki.

JĘZYK ANGIELSKI

30.03 - 03.04. 2020

1 LEKCJA

W tym tygodniu dokończymy rozdział 5.  Proszę abyście do zeszytu wpisali temat: Animal body parts - Części ciała zwierząt.

Pod tematem wpisz:

tail - ogon

wings - skrzydła

fins - płetwy

beak - dziób

neck - szyja

 

2 LEKCJA

Podsumujemy rozdział 5.

Przeglądnijcie czy wszystkie ćwiczenia od strony 34 do strony 40 są zrobione, a następnie zróbcie zadanie 15 na stronie 41.

W nagrodę wklejcie sobie naklejkę.

Na koniec pracy z rozdziałem 5 wszyscy chętni mogą poćwiczyć słownictwo na platformie quizlet pod niżej podanym linkiem.

quizlet.com/join/63cFcF4Cn

 

 

 

 

PONIEDZIAŁEK 30 III 2020r.


JĘZYK POLSKI


NAJWIĘKSZEJ ODWAGI POTRZEBA W CODZIENNYCH, ZWYCZAJNYCH SYTUACJACH!!!
1. Przeczytaj opowiadanie " PESTECZKA "( strona 32 ). Wskaż bohaterów i wydarzenia w tym opowiadaniu.
*Jakie postaci występują w opowiadaniu?
*Czego bała się Hela?
*Jak zachowała się dziewczynka?
*Co powiedział Heli tata?
*Kto poszedł z Helą na badania?
*Jak zachowała się Hela i dlaczego?
Czy wy znaleźliście się w sytuacji, gdzie trzeba było wykazać się odwagą?
Pamiętaj! Wszystkie imiona i nazwiska piszemy wielką literą.
2. Naucz się pięknie czytać opowiadanie " Pesteczka ".
3. Zrób zadania 1, 2, 3, 4, 5 ze strony 62, 63 w ćwiczeniach polonistyczno - społecznych.

MATEMATYKA


1. W dalszym ciągu ćwiczymy tabliczkę mnożenia. Dzisiaj uczymy się dwóch nowych działań:
 4 x 9 = 36
 9 x 4 = 36

 Utrwalamy: 6 x 6 =
        4 x 8 =
        8 x 4 =
2.W tym tygodniu wracamy do dodawania i odejmowania.
Trzeba sobie przypomnieć niektóre wiadomości.
składnik + składnik = suma
 4       + 5        = 9
 5       + 4        = 9
Kolejność dodawania poszczególnych składników jest przemienna.
Oblicz sumę liczb 10, 5 i 3.
Zmieniaj kolejność dodawania. Sprawdź ile można utworzyć nowych działań.
 
odjemna - odjemnik = różnica

  16    - 6       = 10
Odejmowanie nie jest przemienne. Jak nie wierzycie to sprawdźcie.
Odejmując proszę pamiętać o sprawdzaniu wyniku za pomocą dodawania
3.Proszę zrobić zadania 1, 2, 3, 4, 5 z podręcznika ze strony 38 oraz zadania 1, 2, 3 z ćwiczeń ze strony 37.
PROSZĘ SOBIE PRZYPOMNIEĆ, ŻE DUŻO ŁATWIEJ JEST OBLICZYĆ, JEŻELI DODAJEMY DZIESIĄTKI DO DZIESIĄTEK A JEDNOŚCI DO JEDNOŚCI.

PRZYRODA


KRAJOBRAZ GÓRSKI
Krajobraz górski jest wam dobrze znany, ponieważ w takim regionie mieszkacie. Góry, które otaczają Porębę Wielką to Gorce.
Najwyższy szczyt Gorców to Turbacz, który ma 1310 metrów nad poziom morza. Najwyższe góry w Polsce, o czym też wiecie(wycieczka do Zakopanego, wizyta w centrum edukacji przyrodniczej) to Tatry.
Najwyższym szczytem Tatr Polskich są Rysy, które mają wysokość 2499 metrów nad poziom morza.
Region górski ma swoją kulturę, tradycję i charakterystyczne dla tego miejsca rośliny i zwierzęta.
W wysokich partiach gór można spotkać kozicę i świstaki. Oprócz tego w górach żyją niedźwiedzie, rysie, sarny, jelenie, dziki.
Ciekawymi roślinami, które spotyka się tylko w górach są szarotka, goryczka wiosenna, urdzik karpacki, lilia złotogłów, dziewięćsił bezłodygowy, krokus.
Dwie pierwsze wymienione rośliny możemy spotkać tylko w Tatrach. Pozostałe występują również w Gorcach.

1. Znajdź rośliny i zwierzęta w internecie, albumach lub przewodnikach przyrodniczych.
2. Przeczytaj informacje na temat krajobrazu górskiego w podręczniku na stronie 36 i 37.
3. Zrób zadania nr 1 i 2 w ćwiczeniach matematyczno-przyrodniczych na stronie 36.

 Poniżej wystawa waszych prac plastycznych i technicznych . Jeśli nie widzicie swojej pracy, proszę o wysłanie fotografii. Oceny za pracę do wglądu w dzienniku.

Pisanki

Masa Solna

Motyle

Widok z okna

------------------------------------------------------------------------

 PIĄTEK 27 III 2020r.

MATEMATYKA

W zeszycie zadań matematycznych "LICZĘ" na stronie 54 i 55 rozwiąż zadania 1 i 2.
Z podręcznika matematyczno - przyrodniczego ( strona 35 ) zrób zadania 1, 2, 4. Rozwiązania wpisz do zeszytu.


 JĘZYK POLSKI

Przeprowadź wywiad z mamą lub tatą na temat spędzania przez nich wolnego czasu, kiedy byli mali.
A może babcie i dziadkowie też zechcą wam coś ciekawego opowiedzieć.
W ćwiczeniach polonistyczno - społecznych ze strony 60 - 61 wykonaj zadanie 1 i 2.

 
EDUKACJA MUZYCZNA

Poszukaj na Youtube piosenki  LEŃ (Akademia Pana Kleksa ).
Naucz się jej śpiewać.


EDUKACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Opracuj krótki układ taneczny do piosenki Leń.
Filmiki z wami w roli głównej mile widziane.


Uwaga!!!
W związku z zasięgniętą informacją, że niektóre dzieci mają problem z dostępem do komputera zadania na poniedziałek ukażą się na szkolnej stronie już w sobotę.

KOCHANI UCZNIOWIE I DRODZY RODZICE życzę Wam wytrwałości, zdrowia i udanego weekendu.

 --------------------------------------------------------------------------

 

26 III 2020r. CZWARTEK

Dziękuje za przesłanie fotografii waszych prac. Otrzymane prace są bardzo ładne.
Czekam na pozostałe. Bardzo proszę o przesłanie mi odpowiedzi na pytania ze strony 31.
 
JĘZYK POLSKI
Moi kochani czas w którym znaleźliśmy się obecnie jest bardzo trudny dla wszystkich zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.
Macie wolne od szkoły ale na pewno już teraz to wszyscy widzicie, że nie są to wakacje ani ferie. Zastanówcie się jaki sposób można znaleźć na nudę nie angażując rodziców.
1. Powtarzamy na jakie pytanie odpowiadają:
                       czasowniki
                       rzeczowniki
                       przymiotniki
2. W ćwiczeniach polonistyczno - społecznych robimy zadania 1 i 2 ze strony 58 i 59.
 
MATEMATYKA
1.Przypomnijcie sobie jakie liczby nazywamy parzystymi a jakie nieparzystymi.
Najłatwiej zapamiętać, że liczby parzyste to takie, które da się podzielić przez 2.
Wystarczy, że zapamiętacie liczby parzyste w dziesiątce a z pozostałymi będzie bardzo łatwo:
2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 26, 30, 44, 56, 58, 62, 72, 84, 96, 100. Możecie sprawdzić przy pomocy liczydła lub liczmanów, że wypisane przeze mnie liczby można podzielić przez 2.
Czy coś ciekawego zauważyliście?
2. W ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych ze strony 35 proszę zrobić zadania 1, 2, 3


EDUKACJA PLASTYCZNA
Proszę wyciąć motyla, którego otrzymaliście ode mnie. Jeżeli macie go na cienkiej kartce to możecie przerysować na kartkę z bloku technicznego.
Następnie zastanówcie się jak chcielibyście go ozdobić pamiętając o występującej u motyli symetrii skrzydeł. To znaczy dwa górne skrzydła są identyczne i to samo dzieje się z dolnymi. Poniżej znajdziecie zdjęcie mojego motyla, myślę, że wasze będą ładniejsze.

Naciśnij tutaj aby zobaczyć zdjęcie mojego motyla.

--------------------------------------------------------------------------------------

25 III 2020r. ŚRODA

Język polski

 1. Ostatnio pisaliście dużo wyrazów, które świadczyły o wykonywaniu jakiejś czynności
np. chłopiec gra, słucha, myśli,rozrabia, kłóci się
    dziewczynka tańczy, śpiewa, mówi, klaszcze
Te wyrazy to czasowniki.


ZAPAMIĘTAJ!!!
Wyrazy, które mówią o tym, co kto robi lub co się z nim dzieje, to CZASOWNIKI.


Patrząc na drzewo zapytamy: co się z nim dzieje?
Odpowiemy: rośnie, paruje, chłodzi
Odpowiedz na pytanie ( ustnie ). Co robiłeś lub robiłaś od momentu przebudzenia?
Policzcie, ile czynności wykonaliście?
 2. W podręczniku polonistyczno - społecznym przeczytaj komiks "Tymek i Mistrz pomagają królewiczowi" i odpowiedz pisemnie na pytania ze strony 31.

Matematyka

 1. Dzisiaj zapamiętujemy 3 nowe działania z tabliczki mnożenia ( czytamy je głośno)
6 x 6 = 36
4 x 8 = 32
8 x 4 = 32
 2. Bierzemy 2 kostki do gier planszowych, rzucamy nimi a następnie mnożymy ilość oczek przez siebie.
Wykonujemy 10 rzutów, zapisujemy działania i obliczenia do zeszytu.
 3. W ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych na stronie 34 robimy zadania 1 i 2.
Poprawność obliczeń w zadaniu 1 piszemy w zeszytach.

Edukacja informatyczna

W internecie szukamy wiersza Jana Brzechwy - " Leń ". Czytamy go i wypisujemy do zeszytu
10 czasowników dotyczących ciężkiej pracy lenia.

 



Wtorek 24 III 2020r.
          Mam nadzieję, że pracujecie systematycznie i na bieżąco, robicie proponowane przeze mnie zadania.
W związku z tym, że okres zamknięcia szkół wydłuża się, niektóre wasze działania chciałabym skontrolować
 i ocenić, dlatego podaję mojego e-maila: marta64pl@gmail.com
Możecie również kontaktować się ze mną telefonicznie lub przez dziennik elektroniczny. Jestem też
dostępna on line na komunikatorze skype


Język polski

 1. Przeczytaj jeszcze raz w tekście " Pewien pieróg " wszystkie wyrazy wskazujące czynności zapisane
kolorem. Następnie zapisz w zeszycie według wzoru:
marynować - ja marynuję - ty marynujesz
trzeć - ja trę - ty trzesz
 2. Uzupełnij  w ćwiczeniach polonistyczno - społecznych stronę 56 i 57.
 3. Przyglądnij się jeszcze raz ilustracji ( strona 56 i 57 ),znajdź 5 rzeczowników
i napisz: Co robią? Co się z nimi dzieje? np.
kwiaty - pachną, rosną, mokną, zdobią, ozdabiają


Matematyka
 1. Dziewczynki przygotowują paliki do otoczenia grządki taśmą. Grządka ma szerokość  1 metra
i długość 3 metrów. Palik wkładają co 1 metr.
Ile palików włożą przy dłuższym boku?
Ile palików jest potrzebnych do otoczenia wszystkich boków grządki?
Ile razem metrów mają wszystkie boki grządki?
 2. Które trzy paliki mają razem długość 1 metra jeżeli palik niebieski ma 30 cm, zielony ma 20cm,
żółty ma 40cm a czerwony 50cm ?
 3. Proszę przypomnijcie sobie jak nazywamy wynik z dodawania, odejmowania i mnożenia.
Napisz sumę liczb 9 i 3
Napisz różnicę liczb 9 i 3
Napisz iloczyn liczb 9 i 3


 4. W ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych zrób zadanie numer 3. str 34

Edukacja techniczna

Przygotuj: miskę, szklankę mąki, szklankę soli, szklankę wody.
 Wymienione składniki wymieszaj i zrób z nich masę solną. Można dolać trochę więcej wody.
Masa powinna być jednolita i gładka.
Oderwijcie kawałki masy i wałkujcie je na desce, uformujcie ciasteczka.
Połóżcie je na papierowych tackach. Udekorujcie je według własnego pomysłu koralikami guziczkami, pisakami
i brokatem. A może ktoś zrobi kurczątko lub baranka wielkanocnego?
Pracę trzeba sfotografować i przysłać na mojego e maila.


Edukacja wychowania fizycznego
Wykonujemy te same ćwiczenia co w ubiegłym tygodniu. Dołączamy skoki obunóż z miejsca.
Do tego ćwiczenia zapraszamy kogoś z rodziny. Skaczemy z tego samego miejsca, mierzymy długość skoków
i obliczamy jaka była różnica między skokami. Wynik zapisujemy w zeszycie.

Powodzenia!

23III2020r. poniedziałek

Język polski
1. W podręczniku polonistyczno - społecznym proszę przeczytać (minimum 2 razy ) tekst "Pewien pieróg".
 Następnie proszę odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem.
Przeczytajcie jeszcze raz wszystkie wyrazy napisane kolorową czcionką. Czy coś ciekawego zauważyliście?
Co według was łączy te wyrazy?
2. W ćwiczeniach polonistyczno - społecznych robimy ćwiczenia ze strony 54 i 55.
3. Do zeszytu przepisujemy tekst z ramki ZAPAMIĘTAJ! pisząc końcówki - uje na kolorowo.

Przyroda

1. Proszę otworzyć podręcznik matematyczno - przyrodniczy na stronie 32 - 33.
Pooglądaj ilustracje krajobrazu nadmorskiego. Staraj się zapamiętać jak najwięcej cech charakterystycznych
dla tego regionu.Następnie odtwórz wykorzystując you tube szum morza.Poszukaj w internecie lub w domowej
biblioteczce zdjęć i obrazów przedstawiających krajobraz nadmorski w Polsce i w innych krajach.
2. W ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych zrób zadania 1 i 2 ze strony 32.

 
Matematyka
1. Mam nadzieję, że tabliczka mnożenia idzie wam już bardzo dobrze. Sprawdź się a później wyniki ułóż rosnąco
i odczytaj hasło.
2x5    3x6    10x2       4x4      3x2       2x7      4x3     5x3     4x2
JA     CIU    SZEK     KOP    HAN   SZEW     NU    SKA    NA

2. Do tej pory mierząc posługiwaliśmy się tylko linijką i mierzyliśmy w centymetrach ( cm ).
Na dzisiaj mieliście przygotować metr krawiecki. Jeżeli ktoś ma to może też być metr stolarski.
Proszę zmierzyć i zapisać pomiar w zeszycie:
- wysokość,szerokość i długość stołu
- wysokość i szerokość komputera
- wysokość i szerokość dwóch różnych szafek kuchennych.
Pozostałe pomiary proszę zrobić rozwiązując zadania 1 i 2 ze strony 34 (podręcznik matematyczno - przyrodniczy)
oraz zadania 1 i 2 ze strony 33 ( ćwiczenia matematyczno - przyrodnicze )


 

Język angielski

23.03 - 27.03

W tym tygodniu proponuję uczniom naukę słowek poprzez gry edukacyjne zamieszczone na stronie gov.pl

www.digipuzzle.net/animals/collection/puzzles/wordquiz.htm

naukę nowych słowek na stronie:

www.youtube.com/watch

lub

www.learningchocolate.com/content/food

lub

innowacja.sfera.lublin.pl/lessons/k2a1/index.html

lub naukę dni tygodnia w formie piosenki:

www.youtube.com/watch

19.03.2020

Drodzy uczniowie klasy 2, w ramach samodzielnej pracy w domu, bardzo proszę, abyście powtarzali słownictwo, które jest na końcu ćwiczeń. Z pomocą słowniczka, mamy, taty lub rodzeństwa możecie robić kolejne rozdziały.

Pozdrawiam,

B.Gniecka

Uczniowie kl.2

W związku z niemożliwością korzystania z lekcji w szkole uczniowie klasy II muszą popracować samodzielnie w domu.

*Codziennie powtarzają tabliczkę mnożenia i dzielenie w zakresie 30. Po powrocie do szkoły wszyscy uczniowie umieją tabliczkę „na szóstkę z plusem”.

* Codziennie w domu, za oknem, w tekście szukają rzeczowników (kto?, co?) i przymiotników (jaki?, jaka?, jakie?).

* Codziennie obowiązkowo czytają głośno minimum 20min.

* Codziennie pół godziny wchodzą na strony www.matzoo.pl , www.pisupisu.pl , lub stronę szkoły i rozwiązują tam proponowane zadania dla klasy II.

Proszę zaopatrzyć się (jeżeli jest taka możliwość) w zeszyty do j. polskiego i matematyki, ponieważ codziennie na stronie szkoły będą mieć zadania do samodzielnej pracy.

Jak prowadzimy zeszyty?

Piszemy dzień i datę.

 Pozdrawiam, Marta Stachura

Dzisiaj mamy zadanie tylko z języka polskiego

 

Certyfikaty

Zapraszamy na Naszego
Facebooka 
 

  

 Katalog Gwiazdor

   

    

  

 

 

Banery





 



 

 
  

 

 Administrator  mgr inż. Łukasz Sułkowski e-mail: cool_boe@interia.pl

 

CMS Tractable by Marketing Studio